Kamyon kondisyonu (TRUCK CONDITION) seyahat
sırasında sürekli azalır. Direksiyon başında uyuyakalmak ya da kötü
hava koşullarında aşırı hız yapmak kazaya ve dolayısıyla kamyon
kondisyonunda (CURRENT TRUCK CONDITION) ciddi oranda azalmaya neden
olur. Kamyonlar sefer sırasında tamamen rastgele meydana gelebilecek
arızalara (RANDOM FAILURE) da maruz kalma ihtimaline sahiptir. Kamyonun
o güne dek yaptığı mil miktarı (ODOMETER) bu rastlantısal arızaların
meydana gelmesinde önemli rol oynar. Kamyonun yaptığı mil miktarı
azaldıkça arıza ihtimali azalır, arttıkça artar.
Arıza yapan kamyonu sefer sırasında ya da varılan şehirde bir miktar masraf yaparak
bakım-onarıma (REPAIR) sokmak mümkündür, ama sefer sırasında yapılan
bakım-onarımlarda yorgunluk düzeyi (FATIGUE POINT) 1 artar.
Bakım-onarım işlemi kamyonu maksimum kondisyonuna (MAXIMUM TRUCK
CONDITION) yeniden kavuşturur. Bakım-onarım işlemi ancak maksimum
kondisyona ulaşılmasını sağlar, yani bu işlemle maksimum kondisyon
oranının üstüne çıkmak mümkün değildir.
Kamyon kullanıldıkça sadece kondisyonu azalmakla kalmaz, maksimum kondisyonu da daha yavaş bir oranda da olsa azalır. Diğer bir deyişle, kamyonun satın
alındığındaki maksimum kondisyonu da, satın alındıktan sonraki kullanım
sürecinde yavaşça da olsa azalacaktır.
Kamyonun o andaki maksimum kondisyonunu satın alındığındaki maksimum kondisyon değerine çıkartmak için -sanırım en uygun deyişle- motor indirmek (OVERHAUL)
gerekir. Motor indirme işlemi standart bakım işlemine kıyasla iki kat
FP (yorgunluk düzeyi) artışına, yani FP değerinin 2 artmasına neden
olur. Bağlı olunan şirketten alınabilecek bakım-onarım desteği, motor
indirmede geçerli değildir ve motor indirme en az 5000 dolar masraf
gerektirir. Kamyon eskidikçe ya da diğer bir deyişle daha eski
kamyonlarda hem bakım-onarım hem de motor indirme masrafı daha da
yükselir.
Şoförün cüzdanındaki (CASH) para motor indirmek için
yeterli değilse, diğer bir deyişle cüzdanında en az 5000 dolar yoksa
VIEW MY DRIVER sayfasının en altındaki OVERHAUL düğmesi görünmez.
Şoförün yeni bir kamyon almak ile motor indirmek arasında dikkatli bir
analizle bir tercih yapması gerekir. Bazen yeni bir kamyon almak motor
indirmekten daha az masraflı olabilir.
Kamyondaki yıpranma ve bakım ihtiyacı, taşınabilecek maksimum yük ağırlığını (MAXIMUM HAULING WEIGHT) da olumsuz etkiler. Bakım-onarım sayesinde bu ağırlığı eski değerine kavuşturmak mümkündür. Fakat hatırlatmalıyım ki, kamyonun
taşıyabileceği maksimum yük ağırlığı (MAXIMUM HAULING WEIGHT) ile yasal
olarak taşıyabileceği maksimum yük ağırlığı (MAXIMUM LEGAL HAULING
WEIGHT) aynı değildir. Kamyon örneğin 60,000 lbs taşıyabiliyor ama
yasal taşıma sınırı 40,000 lbs ise, kamyon 40,000 lbs üzerinde
yüklendiğinde kuvvetle muhtemeldir ki şoför ağır bir trafik cezası
yiyecektir. Yasal taşıma sınırını arttırmak için Alüminyum Jant ya da
daha büyük bir dorse satın alınabilir.
Kamyon ancak sefer tamamlandığında satılabilir (SELL). Kamyon satıldığında soldaki ana
menüde PURCHASE TRUCK linki görünecektir. Bu link tıklanarak yeni bir
kamyon satın almak mümkündür. Alınabilecek kamyon seçenecekleri,
şoförün cüzdanındaki (CASH) para miktarı ile sınırlıdır, bu paranın
satın alamayacağı kamyonlar listede görünmez (listedeki tüm kamyonları
görmek için GAME STATISTICS sayfasında TRUCK LOT linki tıklanmalıdır).
Gerekiyorsa bankadaki para çekilmeli (BANKING) ve cüzdandaki paraya
eklenerek daha iyi bir kamyon alma imkânı elde edilmelidir.
Eski Forumdan Alıntıdır.