Sefer sırasında sürekli etkin kalacak seyir panelini (ROUTE DASHBOARD)
dikkatle okumak ve değerlendirmek gerekir. Bu panel seferin kalitesini
ve şoförün vereceği kararları belirleyecektir.
SPEED LIMIT (HIZ SINIRI),
o adımda (LEG) geçerli yasal hız sınırını belirtir. Bu hızın 5
MPH üzerine çıkılabilir, yani ENTER MPH kutusuna bunun 5 fazlası
girilebilir ve NEXT LEG düğmesi tıklanabilir. Ancak, kötü hava
koşullarında ENTER MPH kutusunda yasal hız sınırı değil, TOP WEATHER
SPEED değeri yer alacaktır. Diğer bir değişle, kötü hava koşullarında
yapılabilecek en yüksek hız yasal hız sınırının altında kalabilir.
TOP TRUCK SPEED (KAMYONUN MAKSİMUM HIZI),
adından da anlaşılacağı gibi,
kamyonun yapabileceği en yüksek hızı belirtir. Yeni şoförler bu hızın
yasal hız sınırının (SPEED LIMIT) genellikle altında kalacağını fark
edecektir. Tecrübeli şoförler ise kamyonlarının maksimum hızını büyük
ihtimalle hiç kullanmayacaktır, zira oyunda yasal hız sınırını 5
MPH'den fazla aşmak çok büyük ihtimalle ceza yenmesiyle sonuçlanacaktır.
TOP WEATHER SPEED (HAVA DURUMUNA BAĞLI MAKSİMUM HIZ),
kötü hava koşullarında geçerli en yüksek hız değerini ifade eder ve bu değer
yasal hız sınırının (SPEED LIMIT) altında kalıyorsa ENTER MPH kutusunda
yasal hız sınırı değil bu hız kendiliğinden görünecektir. Yasal hız
sınırını 5 MPH'den fazla aşmamak koşuluyla kötü hava koşullarındaki
maksimum hız sınırının ne kadar aşılabileceği sorusunun cevabı, kamyona
takılı olan ve kötü hava koşullarının olumsuz etkilerini azaltan yedek
parçalarla ilgilidir. Tecrübelerim, yasal hız sınırını 5 MPH'den fazla
aşmamak koşuluyla kötü hava koşullarındaki hız sınırının 10 MPH
aşılabileceği şeklindedir, ama bu konuda kesin bir öneride bulunmak
imkânsızdır.
TRUCK CONDITION (KAMYON KONDİSYONU),
o anda kamyonun sahip olduğu kondisyon yüzdesini gösterir. Yol katettikçe bu
değer azalacak ve bir süre sonra bakım-onarım ihtiyacını kaçınılmaz
kılacaktır. Bu değerin kamyonun maksimum kondisyon yüzdesini (MAX TRUCK
CONDITION) aşması mümkün değildir ve bakım-onarımın arada ne kadarlık
bir fark olduğunda yapılması gerektiği sorusunun cevabı hem tecrübeye
ve hem de kamyona takılı yedek parçaların niteliklerine bağlıdır.
MAX TRUCK CONDITION (MAKSİMUM KAMYON KONDİSYONU),
kamyonun satın alındığı andan itibaren zamanla azalmaya maruz kalacak olan kondisyon yüzdesini ifade eder. Bu değer, takılan yedek parçalara bağlı olarak, kamyonun
satın alındığındaki değerini aşabilir ama bu yedek parçalarla sahip
olunabilecek kondisyon yüzdesi de kamyon yol katettikçe, yani kilometre
yaptıkça azalacaktır. Bakım-onarım sayesinde kamyonun anlık
kondisyonunu maksimum kondisyonuna çıkartmak mümkündür. Buna rağmen,
kamyon kullanıldıkça bir süre sonra bakım-onarımla da maksimum
kondisyon değerine ulaşılamayacak ve şoför yeni bir kamyon almak ile
motor bakımı (OVERHAUL) yaptırmak arasında bir tercih yapmak zorunda
kalacaktır.
MILES PER GALON (ANLIK YAKIT TÜKETİMİ),
son adımda kamyonun yakıt ekonomisi değerini ifade eder. Atılacak adımdaki değil,
atılmış son adımdaki değer olarak okunmalıdır (ama bundan emin
değilim). Seyir sırasında elde edilebilecek MPG değerleri kamyonun
sahip olduğu maksimum MPG değerinin genellikle altında kalır ve kötü
hava koşullarında ve yüksek hızlarda bu değer azalır.
CARGO TYPE (TAŞINAN MAL), etkin seferde taşınmakta olan malı ifade eder.
CARGO WEIGHT (TAŞINAN YÜK AĞIRLIĞI), etkin seferde taşınmakta olan malın
ağırlığını ifade eder. LBS değerinin yanı sıra parantez içerisinde TON
olarak da verilmiştir. Küsüratlı değerlerde TON miktarı yukarı
yuvarlanır. Gerçek TON değeri LBS değerinin kabaca yarısı olarak
alınmalıdır.
CURRENT TEMPERATURE (ANLIK HAVA SICAKLIĞI), o anda geçerli hava sıcaklığını ifade eder.
CURRENT WEATHER (ETKİN HAVA DURUMU), o anda geçerli hava durumunu ifade eder.
ORIGIN CITY (KALKILAN ŞEHİR), malın yüklendiği şehri ifade eder. TEDARİKÇİ ŞEHİR (SUPPLY CITY) olarak da adlandırılır.
DESTINATION (VARILACAK ŞEHİR), malın teslim edileceği şehri ifade eder. TALEPÇİ
ŞEHİR (DEMAND CITY) ya da TESLİMAT NOKTASI olarak da adlandırılabilir.
CURRENT DATE (ETKİN TARİH VE SAAT), o günün tarihini ve o ânın zaman değerini
ifade eder ve tablo başlığının en sağında gösterilir.
DEPARTED DATE (KALKIŞ ZAMANI), seferin ilk adımının atıldığı zamanı değil,
yüklemenin yapıldığı zamanı ifade eder. Yüklemeden sonra ilk adımı
)NEXT LEG) atmadan beklemeye geçmek ve istenirse seferi iptal etmek
(CANCEL ROUTE) mümkündür.
EXPECTED ARRIVAL (BEKLENEN VARIŞ ZAMANI), malın son teslim zamanını ifade eder. Gecikme durumunda her sefere özgü bir ceza söz konusudur.
YOU ARE FEELING (ŞOFÖR HİSSİYATI), şoförün o anda ne hissettiğini, ne durumda olduğunu ifade eder. Bir başka deyişle, yorgunluk düzeyinin sözel ifadesidir.
FATIGUE POINTS (YORGUNLUK PUANI), şoförün yorgunluk düzeyinin sayısal
ifadesidir ve kesinlikle 10 ve üstündeki değerlerde NEXT LEG düğmesi
tıklanmamalıdır, aksi takdirde ceza yeme ya da kaza yapma riski çok
yüksektir. Ancak, yakıt ikmali (REFUEL) ve bakım-onarım (REPAIR)
nedeniyle FP değerinin 10'u geçmesinde herhangi bir sakınca yoktur,
zira hareket hâli söz konusu değildir.
FUEL COSTS (YAKIT FİYATI), bulunulan noktada geçerli 1 galon yakıt fiyatını ifade eder. Sefer sırasında bulunabilecek en ucuz yakıt fiyatı 1.94 PPG'dir.
Gidilecek şehirde daha ucuz yakıt alınamayacaksa, sefer sırasında bu
fiyatın aranması ve eğer depoda az yakıt kalmışsa bu fiyattan ikmal
yapılması kuvvetle tavsiye edilir.
FUEL LEVEL (YAKIT SEVİYESİ), depoda kalan yakıt miktarını ve oranını ifade eder. %1'in
altına düşmesi durumunda yakıt ikmali sırasında 200 dolar
(yanılmıyorsam) ek masraf doğar. Yakıt ikmalinin zamanı ve yakıt fiyatı
şoför tecrübesini de ifade eder.
ESTIMATED TRIP LEG (TAHMİNİ ADIM SAYISI), seferin tahminen kaç adım (LEG) tutacağını ifade eder. Ortalama 55 MPH hız yapılacağı varsayılarak hesaplanır.
ROUTE LEGS TAKEN (ATILMIŞ ADIM SAYISI), Yola çıkıldıktan itibaren kaç
oyun-saati geçtiğini, yani kaç adım atıldığını ifade eder. TAHMİNİ ADIM
SAYISI ile karşılaştırılarak daha kaç adım kaldığı hesaplanabilir.
ROUTE DISTANCE (SEFER MESAFESİ), kalkılan şehir ile varılacak şehir arasındaki mesafeyi MIL cinsinden ifade eder.
ROUTE ODOMETRE (KATEDİLEN MESAFE), kalkıştan itibaren katedilen mesafeyi MIL cinsinden ifade eder.
MILES TO GO (KALAN MESAFE), varılacak şehre kaç MIL kaldığını ifade eder. Son
adımda bu değer ENTER MPH kutusuna girilebilecek en büyük değerden
küçükse, bu durumda en yüksek hızda değil, kalan mesafeyi katedebilecek
hızda gidilmesi tavsiye edilir. Böylece 1 adımda yüksek hızla küçük
mesafe katetmek yerine, denk hızda gerekli mesafe katedilmiş ve yakıt
ekonomisi sağlanmı, ayrıca kamyon yıpranması minimuma indirilmiş olur.
CASH ON HAND (CÜZDANDAKİ PARA), şoförün cüzdanındaki para miktarını ifade eder.
TICKET FINES (CEZA MİKTARI), sefer sırasında yenilen cezaların miktarını ifade eder.
COLLECT ON TIME (TESLİMATTA KAZANILACAK PARA), mal teslim edildiğinde ele geçecek para miktarını ifade eder.
LATE PENALTY (GECİKME CEZASI), beklenen varış zamanının (EXPECTED ARRIVAL)
aşılması durumunda alınacak ceza miktarını ifade eder.
LAST ACTIVITY (SON ETKİNLİK ZAMANI), seyir hâlinde olunduğu son zamanı ifade eder.
Eski Forumdan Alıntıdır.